Artist - Magazin de tablouri Blue Ridge International

Catalog

Categorii v

Categorii

Magazin Electro-IT BlueRidge

Artist

Exista 101 produse.
Artist

Subcategorii

  • Claude Monet

    Oscar-Claude Monet (1840 - 1926) pictor impresionist francez. “Nu am decat meritul de a fi pictat intocmai dupa natura straduindu-ma sa reproduc propriile impresii fata de fenomene trecatoare si schimbatoare.” Cu aceste cuvinte Claude Monet isi definea in 1926 propria activitate la sfarsitul unei lungi existente dedicate cu pasiune, in totalitate, picturii. El a trezit admiratia contemporanilor sai prin utilizarea de culori luminoase, precum si cu peisajele sale, in care a transpus pe panza aerul care parca vibreaza. Tabloul sau "Impresie, rasarit de soare" a devenit manifest al unui alt fel de pictura, care a reinventat lumina si culoarea.

  • Albrecht Dürer

    Albrecht Dürer (1471 - 1528) pictor renascentist german. Personaj renascentist iconic pentru cultura mondiala, Dürer este cunoscut, pe langa picturile sale, si pentru diverse lucrari bisericesti, inclusiv piese pentru altar, gravuri in cupru sau in lemn, dar si pentru textele sale teoretice despre arta, lucrari matematice sau literare. Opera sa impregnata de ideile Renasterii, Umanismului si Reformei a exercitat o deosebita influenta in special asupra artistilor germani si olandezi de mai tarziu. Cu cele cca. 350 de gravuri in lemn si 100 gravuri in cupru a contribuit in mod hotarator la dezvoltarea gravurii ca forma de arta de sine statatoare.

  • Andrea Mantegna

    Andrea Mantegna (1431 - 1506) pictor si gravor al Quattrocento-ului din Italia de Nord. Andrea Mantegna a fost elevul si fiul adoptiv al lui Squarcione. Pasiunea lui Mantegna pentru antichitati provine din interesul arheologic al profesorului sau, din amprenta puternica a Imperiului Roman in nordul Italiei, dar si din atmosfera umanista ce domina Universitatea din Padova. A realizat frescele Bisericii Eremitani din Padova. Scenele arata o perceptie a viitorului nemaintalnita in tablourile contemporanilor sai. Mai mult, faptul ca Mantegna avea cunostinte bogate de anatomie si de arheologie este puternic evidentiat. Influenta lui Donatello este si ea foarte mare. Din 1460 Mantegna a fost pictor la curtea familiei Gonzaga (Mantua), cea mai importanta lucrare pe care a facut-o aici fiind "Camera sotilor" din Palatul Ducal.

  • Jean-Antoine Watteau

    Jean-Antoine Watteau (1684 -1721) pictor francez. Arta lui Jean-Antoine Watteau a dus la revitalizarea interesului pentru culoare si miscare. Picturile create de Watteau au o atmosfera rafinata iar viata libera a aristocratiei franceze este sursa de inspiratie pentru tematica compozitiilor sale. De asemenea, curtea regala si teatrul au reprezentat temele predilecte ale artistului. Tehnica utilizata si preferinta pentru culorile vii constituie un omagiu adus lui Rubens, insa stilul elegant si sensibilitatea lirica apartin in intregime lui Watteau. Melancolia si sentimentul efemeritatii transpare intotdeauna in scenele aparent idilice. Watteau joaca un rol fundamental in innoirea picturii franceze si devine creatorul unui nou gen, intitulat „serbari galante”, popular in arta rococo-ului.

  • Sandro Botticelli

    Sandro Botticelli (1445-1510) – pictor renascentist italian. Alessandro di Mariano Filipepi (Botticelli) a fost unul dintre cei mai importanti reprezentanti ai Renasterii italiene. Frumusetea si gratia figurilor create de el, precizia liniilor si redarea miscarii fac din lucrarile sale o opera ce simbolizeaza pictura epocii. Caracteristic artei lui Botticelli este si faptul ca figurile pictate de el prezinta profunde sentimente umane. Personajele cu chipuri usor melancolice au, in general, o expresie visatoare iar Botticelli convinge ca un cercetator atent al sufletului omenesc. Operele sale, inspirate de teoriile neoplatonice ale lui Marsilio Ficino, animator al "Academiei Florentine", atesta sensibilitatea deosebita si bogata viata launtrica a artistului.

  • Caravaggio

    Michelangelo Merisi da Caravaggio (1571-1610) pictor italian, reprezentant al barocului. Caravaggio a fost indiscutabil unul dintre cei mai mari novatori din istoria picturii. El a respins ierarhia genurilor si canonul frumusetii in pictura conceput de umanistii care au idealizat corpul omenesc. Pentru sublinierea realismului brutal al tablourilor sale de o mare intensitate dramatica, artistul a folosit un puternic contrast de clarobscur. Scenele biblice care in traditia vremii trebuiau sa copleseasca, sunt infatisate ca imagini de viata cotidiana, dand astfel tablourilor religioase o dimensiune profund umana.

  • Edgar Degas

    Edgar Degas (1834-1917) pictor impresionist francez. Edgar Germain Hilaire Degas a inceput cu academismul clasic, revenind insa in timp la tematica realista, pentru care si-a cautat idei in teatrele pariziene, in lumea fascinanta a balerinelor, atelierele modistelor, la cursele de cai sau in studierea corpului omenesc. S-a distins cu talentul exceptional de desenator si cu pasiunea pentru obiectele efemere in miscare. Impreuna cu Claude Monet, Auguste Renoir, Camille Pissarro este unul din intemeietorii impresionismului. Edgar Degas si-a pastrat insa stilul sau propriu independent, pe care el il numeste realist. Motivele preferate le trateaza cu uimitoare noutate, limitarile de perspectiva sunt asemanatoare cu cadrele de fotografie. A folosit pastelul si a incercat numeroase tehnici de pictura si grafica. A lasat dupa el o mostenire originala si multilaterala de circa doua mii de lucrari compuse din tablouri in ulei, pasteluri si sculpturi.

  • Edouard Manet

    Edouard Manet (1832-1883) pictor impresionist francez. Edouard Manet a imbratisat curentul impresionist dupa o perioada de creatie realista. Inspirandu-se din traditia marilor maestri, a reusit prin abordarea unei tematici moderne (numit din aceasta cauza de Baudelaire "pictor al zilelor noastre") sa aduca un suflu proaspat, postmodernist. Cu toate ca Manet este considerat ultimul pictor clasic si totodata primul pictor modern, cateva creatii ale sale au starnit indignare, criticii vremii fiind incapabili sa accepte evolutia si adaptarea la nou in aceasta forma de arta.

  • Francisco Goya

    Francisco Goya (1746-1828) – pictor romantic spaniol. Francisco José de Goya y Lucientes este unul dintre cei mai importanti pictor si creatori de gravuri din Spania epocii romantice. La un secol dupa Velázquez si cu un secol inainte de Picasso, Goya este punct de referinta pentru doua veacuri de pictura spaniola. Reprezentant al romantismului spaniol, Goya este privit ca ultimul dintre "vechii maestri" si primul pictor modern. Dupa o lunga perioada in care a fost artistul preferat al curtii regale, o boala care il duce la surzenie il face sa se izoleze de lume si astfel sa se rupa de o viata linistita si indestulatoare la curte si de conventiile artistice ale vremii, pornind intr-o incursiune in strafundurile misterioase si zbuciumate, nu intotdeauna frumoase ale sufletului omenesc. „Tot ceea ce ii datoreaza arta moderna a ramas in deplina opoziție cu pictura academica si neoclasicista a epocii.” - Pierre Gassier.

  • Frederic Edwin Church

    Frederic Edwin Church (1826-1900) – pictor american. Frederic Edwin Church, pictor american peisagist, este cel mai important reprezentant al Scolii Americane de peisagistica "Hudson River". Lucrarile sale, chiar daca reprezinta scene din natura, au si o importanta dimensiune spirituala. Tatal sau a fost un om bogat, lucru care i-a permis sa-si urmareasca aspiratiile artistice de la o varsta frageda. La 16 ani studia desenul si pictura, iar doi ani mai tarziu a devenit elevul lui Thomas Cole. In 1849 a fost ales membru al Academiei Nationale de Design. Obisnuia ca din primavara pana in toamna sa calatoreasca si sa schiteze, iar iarna se intorcea in studioul sau din New York unde realiza panzele de mari dimensiuni care „povesteau” despre calatoriile sale. In 1867 a pornit intr-o calatorie impreuna cu familia in Europa si in Orientul Mijlociu. Vizitele in aceste doua regiuni i-au permis sa picteze unele din cele mai cunoscute lucrari ale sale, el fiind considerat si un mare pictor al “exoticului”.

  • Pieter Bruegel the Elder

    Pieter Bruegel the Elder (1525-1569) pictor renascentist flamand. Pieter Bruegel cel Batran este cel mai de seama pictor al renascentismului flamand . Este cunoscut pentru peisajele sale care prezinta viata satelor, motiv pentru care a fost denumit si Bruegel al Taranilor, precum si pentru compozitiile complexe cu mesaj moral. Opera sa este originala si unica, ceea ce ii asigura artistului un loc de exceptie in istoria picturii. Pe parcursul vietii, artistul renunta la cutumele picturii renascentiste, folosindu-se insa de experienta predecesorilor sai, pentru a-si dezvolta propriul stil.

  • Rembrandt Harmenszoon van Rijn

    Rembrandt Harmenszoon van Rijn (1606-1669) pictor olandez. Rembrandt Harmenszoon van Rijn a fost un pictor si gravor desavarsit si cel mai important reprezentant al "epocii de aur olandeze". A fost considerat unul dintre cei mai mari pictori din istoria artei, a realizat de-a lungul vietii sale 600 de picturi, 300 de gravuri si peste 2000 de desene. Maestru al tehnicii de clar-obscur, Rembrandt a fost "singurul pictor care si-a putut permite sa amestece noroiul cu stralucirea ochilor, focul cu cenusa, sau sa faca culorile sa straluceasca proaspat, ca o floare, pe giulgiul mortuar roz sau bleu deschis" (Élie Faure).

  • Vincent van Gogh

    Vincent van Gogh (1853-1890) pictor post-impresionist olandez. Creatia lui van Gogh se poate caracteriza prin frumusete bruta, culori vii, curate si indraznete, forme simple de o covarsitoare sinceritate emotionala. A avut o viata scurta, tumultuoasa, cu multe perioade de dezechilibru. In ciuda acestui fapt, a fost un pictor prolific, realizand in perioade active artistic foarte scurte, un numar impresionant de lucrari. Van Gogh a ramas fidel pana la moarte vocatiei sale pentru pictura, fiind unul dintre cei mai mari pictori ai secolului al XIX-lea.

  • Abraham Bloemaert

    Abraham Bloemaert (1566-1651) pictor olandez. Abraham Bloemaert a fost un pictor si gravor olandez. Incepand din anul 1585 a fost unul dintre “manieristii din Haarlem”, insa la inceputul urmatorului secol si-a schimbat stilul pentru a fi in tendintele noului curent, barocul. A excelat mai mult ca si colorist decat ca desenator, a fost foarte productiv, a pictat si schitat lucrari cu subiecte istorice si alegorice, peisaje, naturi statice, animale si flori. In prima decada a secolului al XVII-lea, Bloemaert a inceput sa includa in lucrarile sale elemente pastorale si case in ruina cu aspect pitoresc, ceea ce a dus la imbogatirea paletei tematice a pictorului. In aceste lucrari, figurile religioase sau mitologice joaca un rol secundar. Viata la tara a ramas subiectul favorit a lui Bloemaert, pe care a descris-o cu naturalism din ce in ce mai mare. A desenat motive ca de exemplu casute taranesti, porumbare si copaci din jurul sau, iar in studio le-a completat cu scene imaginare complexe.

  • Raffaello Sanzio da Urbinio

    Raffaello Sanzio da Urbinio (1483-1520) – pictor italian renascentist. Raffaello Sanzio da Urbinio, important pictor si arhitect renascentist, a fost unul dintre cei mai mari artisti ai tuturor timpurilor, desi moartea sa prematura a pus capat unei cariere exceptionale. Tatal sau a fost Giovanni di Santi di Pietro, pictor de curte al principilor de Montefeltro. Pentru Rafael, arta lui Leonardo va avea o insemnatate deosebită. Finetea cu care modela chipul Madonelor şi al Sfinţilor l-a impresionat pe tanarul artist. Profunzimea si delicatetea picturilor mai varstnicului maestru a rezonat cu natura interioara a sa. Lucrarile sale exceleaza prin eleganta si claritatea formei, efecte cromatice si finetea desenului. Raffaello, spirit senin şi fermecator, se spune ca era iubit de toti cei care il cunosteau, iar cardinalii, papii, oamenii de cultura il admirau. Impreuna cu Michelangelo si Leonardo da Vinci formeaza triunghiul traditional al celor trei mari maestri ai Renasterii.

  • Aelbert Cuyp

    Aelbert Cuyp (1620-1691) pictor olandez baroc. Aelbert Jacobsz Cuyp a fost unul dintre cei mai importanti peisagisti ai Epocii de Aur olandeze din sec. al XVII-lea. Cel mai faimos membru al familiei de artisti si elevul tatului sau Jacob Gerritsz Cuyp (1594–1651/52), este cunoscut in special pentru reprezentarile generoase ale peisajului rural olandez, redat in lumina calda si aurie a rasaritului de soare sau a apusului de soare. Evolutia lui Cuyp ca peisagist poate fi sintetizata in trei etape, in functie de pictorul care l-a influentat cel mai mult in fiecare din etape. Se poate spune ca artistul a invatat cum sa nuanteze de la van Goyen, cum sa speculeze lumina de la Both si cum sa schimbe directia luminii de la tatal sau. E greu de stabilit gradul de influenta al fiecaruia, deoarece stilul celor trei este convergent. Ceea ce este clar insa, spre deosebire de tatal sau care s-a axat mai mult pe portret, Aelbert a inceput sa picteze peisaje de mari dimensiuni, populate adesea cu animale, caracteristica specifica lui. Eugène Fromentin spunea ca "Un Cuyp frumos este o pictura in aceeasi masura subtila si greoaie, zvelta si robusta, aerata si masiva".

  • Camille Pissarro

    Camille Pissarro (1830-1903) pictor impresionist francez. Camille Pissarro a fost un pictor francez care a jucat un rol decisiv in unificarea miscarii impresioniste si in schimbarile ce au avut loc in arta celei de a doua jumatate a secolului al XIX-lea, rol recunoscut din pacate cu mult mai tarziu decat cel al altor pictori contemporani cu el. Prin contributia pe care a avut-o la formarea artistica a lui Paul Cézanne, Vincent Van Gogh, Paul Gauguin, Georges Seurat si altii, a influentat, desi mai putin remarcat, aparitia picturii moderne din secolul al XX-lea. Sub influenta lui Georges Seurat, Pissaro incepe sa aplice o alta tehnica in pictura, si anume pointilismul (sau divizionismul), pictura prin puncte, in care el vede o noua etapa de dezvoltare logica a impresionismului. In timpul celei de-a opta si totodata ultimei expozitii a impresionistilor din anul 1886, isi prezinta panzele intr-o sala separata, alaturi de lucrarile neoimpresionistilor Seurat si Paul Signac, subliniind faptul ca se identifica totalmente cu noul curent. Tablourile provoaca mirarea si sarcasmul publicului si a criticilor. Spre sfarsitul vietii insa, renunta la pointilism considerand tehnica restrictiva si revine la tehnicile impresioniste pe care le considera mult mai intuitive si spontane in exprimarea artistica. Istoricul de arta John Rewald l-a denumit pe Pissarro "decanul pictorilor impresionisti" nu numai pentru ca era cel mai in varsta din grup, ci datorita "intelepciunii sale si a personalitatii echilibrate, prietenoase si generoase".


produse pe pagina

produse pe pagina

Newsletter

Incarca fisiere

Incarca fisiereIncarca fisiere

Te rugam sa te autentifici

Urmareste comanda

Numar AWB Urgent Curier